dissabte, 14 de març del 2015

Gestió de les persones dels centres educatius: el cicle MERI

En una entrada anterior del bloc vam fer esment de l’anomenat cicle de MERI. Aquest concepte, nou per nosaltres, ens proposa una aplicació del cicle PDCA tenint el focus posat en la gestió  de les persones del centre (en això ja en tenim alguna experiència acumulada).

El document del qual hem conegut MERI i elaborat aquesta entrada, és el Handbook for VET providers (pàg. 98-99).


El model MERI ens proposa tenir en compte els aspectes més soft quan estem implementant sistemes de gestió de la qualitat. En concret ens anima a assegurar que les persones coneixen i participen dels aspectes de creació de la cultura, la comunicació i les relacions que s’estableixen, així com el sentit de l’aplicació sistemàtica de la PDCA als processos del centre. A més dels aspectes més tècnics relacionats amb les metodologies, requisits, vocabulari i tecnologia pròpia dels sistemes de gestió.


La següent imatge il·lustra el problema:



La traducció que proposem seria:


Plan: Motivar a les persones i proporcionar els recursos necessaris per a la millora (Motivate).

Do: Apreciar i estimar el compromís de les persones del centre i els diferents grups o parts interessades (Estimate).

Check: Reflexionar, debatre  i avaluar sobre la percepció de la qualitat del personal del centre i els diferents grups o parts interessades (Reflect).

Act: Informar i inspirar per a la implementació de nous enfocaments (Inform).


El document complert el trobareu a:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada