diumenge, 1 de juny de 2014

La palanca de la Qualitat

Treballar per processos és la millor solució que tenim per tal de garantir millores significatives en la gestió de les organitzacions. El motiu fonamental és l’orientació d’aquests a la satisfacció de les persones, parts interessades o altres processos que reben els resultats; la sistemàtica de realització i de control caracteritzada per l’assignació de la propietat del procés i la col·lecció d’indicadors de seguiment i resultats, entre d’altres.
Tot i l’anterior, aquestes tècniques de gestió de processos són d’un cert control reactiu. La combinació amb altres eines de disseny de processos pretén garantir l’errada abans que es produeixi, augmentant la satisfacció dels clients del processos i la reducció dels costos de no qualitat.
Algunes de les eines que tenim són la QFD, l’AMFE i el disseny d’experiments.
La llei de la palanca de la qualitat ens diu que si treballem en la millora del servei obtindrem guanys d’1 a 1, si treballem en la millora del procés multipliquem x10 els resultats obtinguts, però si actuem en la fase de disseny els beneficis es multipliquen per 100.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada