8 FUNCIONAMENT
8.1 Planificació i control
operacional
L'organització ha de planificar, implementar i controlar els
processos (veure 4.4) necessaris per a
complir amb els requisits determinats en la prestació dels productes i serveis, i
per implementar les accions determinades en el punt 6, per mitjà de:
a) la determinació dels requisits per als productes i serveis;
b) l'establiment de criteris per a:
1) processos;
2) acceptació
dels productes i serveis;
c) La
determinació dels recursos necessaris per aconseguir la conformitat
amb els requisits dels productes i serveis;
d) La
implementació del control dels processos d'acord amb els criteris;
e) La
determinació, el manteniment i la conservació de la informació documentada en la mesura que sigui necessari:
1) per tenir confiança en què els
processos s'han dut a terme tal com estava previst;
2) per demostrar la conformitat dels
productes i serveis amb els seus requisits.
Els elements de sortida d'aquesta planificació han de
ser adequats al funcionament de l'organització.
L'organització ha de controlar els canvis
planificats i revisar les conseqüències dels canvis involuntaris, ha d’emprendre accions per
a mitigar els efectes adversos, segons
sigui necessari.
L'organització ha d'assegurar el control dels processos contractats
externament (veure 8.4).
Contextualització
El centre educatiu elabora i implementa
el Projecte educatiu a través del Pla estratègic / Projecte de direcció, les
concrecions curriculars i els processos, d’acord amb l’organització prevista
del sistema de gestió a les NOFC, que s’acaba concretant curs a curs a la
Programació General Anual del centre.
El pressupost, les persones que conformen
la plantilla, els recursos tangibles (edifici,
infraestructures i inventari) i
els intangibles (relacions, comunicació,
coneixement, conscienciació, lideratge i empoderament...), asseguren que els processos es desplegaran per aconseguir
la conformitat amb els requisits del servei educatiu i assolir la missió.
Amb una gestió del centre enfocada als processos, amb el suport de la gestió documental i el control dels canvis, augmentem la confiança en què s’assoliran
els processos d’acord amb el previst i es podrà evidenciar la conformitat del
servei educatiu realitzat i la millora contínua.
Aspectes a tenir en compte:
§Caracteritzar,
definir i controlar els processos i l’assoliment dels objectius de la qualitat.
§Planificar
el desplegament del projecte de centre i les concrecions curriculars, amb els
corresponents criteris d’organització, criteris de distribució i seqüenciació
curricular, criteris pedagògics, atenció a la diversitat, criteris de promoció,
criteris i instruments d’avaluació i qualificació, criteris de realització del
treball de recerca, planificació de l’FCT,
l’FP dual i l’aprenentatge-servei, mòduls de síntesi, projecte i
recerca, tractament de les llengües, l’emprenedoria, els recursos educatius i
didàctics, banc de metodologies d’ensenyament i aprenentatge, d’altres.
§Planificar
el servei educatiu amb les corresponents programacions didàctiques,
convenientment actualitzades i
contextualitzades.
§Planificar
el desplegament del Pla d’Acció Tutorial.
§Planificar
el servei educatiu concretant els horaris de professorat i alumnat, proveint
els recursos determinats a les programacions didàctiques i d’acord amb els
criteris d’organització i pedagògics aprovats pel Claustre.
§Concretar
la planificació general anual del centre. Cal Incloure seguiments i avaluació
de l’E/A, calendaris de proves d’avaluació, pla d’auditories, revisió per la
direcció, reunions de coordinació i departamentals, guàrdies, seguiment
d’objectius, etc.
§Desplegar les
actuacions previstes per assolir els objectius anuals del Pla Estratègic
-incloure objectius de resultats educatius, cohesió social i millora de la
confiança dels grups d’interès-.
§Aplicar
el previst al pressupost per tal de garantir l’assignació dels recursos en el
funcionament dels processos.
§Assegurar
la disponibilitat operativa del material i recursos previstos a l’inventari.
§Actualitzar
els manuals de serveis o plans de qualitat dels diferents ensenyaments.
§Planificar
les inversions en equipaments i infraestructures en el mig i llarg termini.
§Desplegar
les normes funcionament i organització d’acord amb el NOFC.
§Planificar
les activitats curriculars dins i fora de l’aula.
§Planificar
les activitats complementàries dins i fora del centre.
§Planificar
el SGQ incloent dates d'auditories, enquestes, memòries, seguiment d’objectius,
seguiment de processos, revisions del sistema, etc.
§D'altres que el centre consideri.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada