4.1 Comprendre l'organització i el seu context
L'organització ha de determinar les qüestions externes i internes que són pertinents per al seu propòsit i la seva direcció estratègica i que n’afecten la capacitat per a assolir els resultats previstos al seu sistema de gestió de qualitat.
L'organització ha de fer el seguiment de la informació sobre aquestes qüestions externes i internes i revisar-les.
NOTA 1 Les qüestions poden incloure factors i negatius o condicions per a la seva consideració.
NOTA 2 El coneixement del context extern esdevé més fàcil si es consideren les qüestions que provenen dels entorns legal, tecnològic, competitiu, de mercat, cultural, social i econòmic, ja siguin internacionals, nacionals, regionals o locals.
NOTA 3 El coneixement del context intern esdevé més fàcil si es consideren les qüestions relacionades amb els valors, la cultura, el coneixement i l'acompliment de l'organització.
Una proposta d'aspectes externs al centre que cal tenir en compte:
Hem de planificar qui:
I desprès el mateix procediment per als aspectes interns a tenir en compte:
Organitzar la informació mitjançant una DAFO és el següent pas:
A continuació cal establir les interrelacions amb una matriu DAFO que ens ajudi a prioritzar i seleccionar els objectius, plans i activitats per fer front als riscos i oportunitats als quals s'enfronta el centre educatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada